Як оформити пенсію та пенсійне посвідчення через ВЕБ-портал
Щоб подати звернення про призначення пенсії в режимі онлайн, потрібно ввійти на вебпортал послуг Пенсійного фонду України www.portal.pfu.gov.ua за допомогою ЕЦП через пункт меню “ВХІД” далі “УВІЙТИ ДО СИСТЕМИ ЗА ЕЦП”.
Потім заповнити запропоновану анкету й прикріпити до заяви скановані копії необхідних документів, перелік яких зазначено на вебпорталі.
Потрібно заздалегідь зробити сканкопії всіх документів.
В заяві потрібно вибрати орган ПФУ , до якого ви звертаєтесь, вид пенсії, зазначити адресу місця проживання, інформацію про пасторт,
ідентифікаційний код, та іншу інформацію.
Вибраєти вид бажаного формату пенсійного посвідчення:
паперового зразка чи електронного у вигляді пластикової картки.
Вибрати спосіб інформування щодо етапів обробки заяви, далі потрібно підписати заяву ЕЦП і надіслати в орган ПФУ.
За результатами опрацювання заяви в “Особистому кабінеті” відображатиметься інформація про стан її обробки та ухвалене рішення про призначення пенсії.
Якщо зазначені неправильні, некоректні дані чи не заповнені всі поля, то система не дозволить відравити заяву. В такому разі треба повернутися до роботи з електронним документом і виправити помилки в заяві.
Заява про призначення пенсії обробляється протягом 10 днів. Далі працівники ПФУ зв’язуються з заявником та повідомлять, коли прийти за пенсійним посвідченням.
Застрахована особа може подати заяву про призначення пенсії не раніше як за місяць до досягнення пенсійного віку.
Пенсію за віком призначають із дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку.
Пенсію по інвалідності призначають із дня встановлення інвалідності.
Пенсію у зв’язку з втратою годувальника призначають із дня, що настає за днем смерті годувальника