28 жовтня відбулася чергова п’ятнадцята сесія VIII скликання Кодимської міської ради
Розпочали її депутати з хвилини мовчання на вшанування пам’яті визволителів України, чий героїзм, звитяга, мужність сприяли вигнанню німецько-нацистських загарбників у 1944 році з наших територій.
Перші питання порядку денного стосувалися фінансово-господарської діяльності громади. Запропоновані зміни до рішення міської ради від 24 грудня 2020 року №91-VIII «Про бюджет Кодимської міської територіальної громади на 2021 рік» дозволять закупити швидкі тести для визначення антигену коронавірусу COVID-19 Ag Test та придбати дефібрилятор для реанімаційного відділення Кодимської лікарні (150 тис. грн. та 200 тис. грн. відповідно).
Стосовно виконання бюджету Кодимської міської територіальної громади за 9 місяців 2021 року, начальник фінансового управління міської ради Руслан ОНУФРІЄКО зазначив, що загальний показник виконання бюджету за вказаний період становить 100,2 відсотки. Цьому сприяло: повернення військової частини на територію громади, яка, за законом, сплачує податки за місцем свого фактичного перебування; системна робота із легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення, інвентаризація земельних ділянок сільськогосподарського призначення, а також постійна методична робота фінансового управління міської ради з розробки висновків, пропозицій, рекомендацій і прогнозування показників діяльності.
Після висвітлення цих питань до депутатів була доведена інформація - відповідь на їх запит стосовно виплати заробітної плати апарату чинної міської ради за 9 місяців 2021 року у порівнянні з виплатами 2020 року.
Наступними рішеннями депутати: з 29 жовтня 2021 року достроково припинили повноваження заступника міського голови з питань житлово – комунального господарства у зв’язку зі скороченням посади; з 1 листопада 2021 року затвердили на посаду заступника міського голови - начальника фінансового управління Кодимської міської ради Подільського району Одеської області – ОНУФРІЄНКА Руслана Миколайовича; внесли зміни до складу виконавчого комітету міської ради (включено начальника 24 ДПРЧ 4 ДПРЗ ГУ ДСНС України в Одеській області); змінили юридичну адресу міської ради (з адреси 66000, Одеська область, Подільський район, місто Кодима, вулиця Соборна, 106
на адресу: 66000, Одеська область, Подільський район, місто Кодима, площа Перемоги, 1-1).
Чергове питання порядку денного “Про внесення змін до рішення Кодимської міської ради від 14.07.2021 р. №1932-VIII «Про переведення закладів загальної середньої, дошкільної, позашкільної освіти та комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Кодимської міської ради Одеської області на умови самостійного ведення господарської діяльності та бухгалтерського обліку” було резонансним та викликало шквал емоцій, різних думок і позицій депутатів.
Даним проєктом рішення до існуючого переліку пропонувалося додати комунальний заклад «Опорний заклад «Кодимський заклад загальної середньої освіти №1» та комунальний заклад «Опорний заклад «Кодимський заклад загальної середньої освіти №2», визначивши спосіб ведення бухгалтерського обліку на умовах договору про надання послуг із планування, фінансування, ведення бухгалтерського обліку з комунальною установою «Кодимський міський центр фінансово-господарського обслуговування установ та закладів освіти» Кодимської міської ради Одеської області.
Такі зміни, за поясненням начальника фінансового управління, викликані необхідністю економити кошти. До прикладу, у 2021 році бюджет громади складає близько 115 млн. грн., з них близько 67 млн. грн. - освітянські витрати. У 2022 році прогноз бюджету громади заплановано у сумі 100 млн. грн., тобто значно меншим. Логічно, що й витрати на утримання різних галузей потрібно зменшити. 2022 рік для Кодимської громади може стати вирішальним. Отже, якщо ми хочемо залишатися й функціонувати як самостійна громада (а не бути приєднаними до іншої) — ощадливість вкрай необхідна.
Застерегти депутатів від прийняття хибного (на їх думку) рішення прийшли керівники зазначених закладів (Людмила СІЛЬНИЦЬКА та Володимир МАЖАЄВ). Вони переконують, що це лише посилить проблеми функціонування шкіл, приміром: проведення тендерних закупівель (як результат — придбання продуктів харчування для дітей); визначення уповноваженої особи, яка буде їх проводити тощо. Якщо ж йдеться про економію бюджетних коштів, зазначив В. Мажаєв, то він вбачає значний резерв у заміні системи опалення у школах.
“Ми не проти змін, та вони мають бути продуманими! У разі прийняття депутатами цього рішення вже зараз очевидні проблеми, які чекають нас у січні-лютому 2022 року”. Для депутатів ці докази стали переконливими, і після емоційного обговорення проєкту рішення, лише 8 з них проголосували “за” ( 1- «проти», 15 - «утрималися»).
Однак, після двогодинної перерви, використовуючи своє право, депутати повернулися до обговорення цього питання й голосували ще раз. При цьому окрім комунального закладу «Опорний заклад «Кодимський заклад загальної середньої освіти №1» та комунального закладу «Опорний заклад «Кодимський заклад загальної середньої освіти №2» до переліку було додано комунальний заклад ”Кодимський дошкільний навчальний заклад ясла-садок ”Сонечко”.
"Для дитячого садочка це рішення – не на часі. Тим більш, що на кінцеву мету – економію бюджетних коштів, це приєднання не вплине. У закладі усі ресурси використовуються раціонально, з мінімальними витратами" – зазначила його керівник Людмила БУРМІСТР.
Результати другої спроби голосування за проєкт рішення кардинально різнився: «за» - 21, «утримались» - 3, 1 депутат - не голосував.
Коментуючи це складне питання, голова міської ради Сергій ЛУПАШКО наголосив: “Я переконаний, що депутати прийняли правильне рішення. У цьому ми пересвідчимося наступного року. Адже Кодимській громаді потрібно навчитися економити і «прожити» у наступному році на 100 млн. грн., що набагато менше цьогорічного бюджету”.
Перенесли на наступне засідання чергової сесії питання проведення організаційно-штатних заходів по скороченню штату та граничної чисельності працівників Територіального центру соціального обслуговування. Депутати вирішили, що скорочення чисельності соціальних працівників у селах громади, тим більш, у часи пандемії коронавірусного захворювання, залишить “на узбіччі”, поза увагою найвразливіші верстви населення — пристарілих одиноких громадян, осіб з обмеженими фізичними потребами. Тому старостам сіл було доручено здійснити моніторинг та провести облік таких осіб, а громаді все-таки віднайти кошти на утримання соціальних робітників.
Численні питання, досконало розглянуті депутатами на профільних комісіях, були прийняті протокольно, без обговорення.
Загалом депутатами, на п’ятнадцятому пленарному засіданні, було опрацьовано та прийнято 136 рішень.