Депресивна освіта - депресивна громада. У Кодимі відбувся Освітній форум
На запрошення міського голови Сергія Лупашка, до громади нещодавно завітав освітянин, кандидат педагогічних наук, експерт Шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні» SKL International, ексдиректор Департаменту освіти і науки Хмельницької ОДА Олег Фасоля та взяв участь у Освітньому форумі Кодимської громади.
Великою честю для нас було спілкування з науковцем та експертом такого рівня. На зустріч з ним прийшли керівники і вчителі закладів освіти, посадовці, старости сіл, депутати.
Говорили про роботу відділу освіти, молоді та спорту щодо оптимізації мережі закладів освіти Кодимської міської ради; актуальні питання та виклики формування мережі старшої школи; розвиток системи забезпечення якості освіти тощо.
Здійснивши глибокий аналіз діяльності і проведеного реформування освітніх закладів Кодимщини за останні роки, Олег Фасоля зазначив, що ми рухаємося у вірному напрямку. І цю новаторську динаміку потрібно лише пришвидшувати. Бо реформа, розтягнута у часі - не на користь громаді. Тим більш, що держава більше фінансово стимулює ті території, що першими долучаються до змін. І цьому є численні приклади.
Так. Перетворення у різних галузях завжди бувають болючими і неприйнятними на початкових етапах. Та чітко потрібно розуміти: реформа старшої школи неминуча і з часом ми у цьому переконаємося.
«Депресивна мережа освіти – депресивна громада».
Основний меседж Освітнього форуму стосується формування мережі старшої школи.
Закон «Про освіту», який набув чинності у вересні 2018 року визначив, що старша школа має стати трьохрічною і профільною з 2027 року. Реформа передбачає, що учні 10-12 класів здобуватимуть повну загальну середню освіту в профільних ліцеях, де буде створена потужна навчальна база з професійним вчительським потенціалом.
Насправді загальна середня освіта дуже важлива, наголошує спікер форуму Олег Фасоля. Адже її можна отримати лише раз у житті, на відміну, наприклад, від вищої - її можна здобувати все життя. Тому створення класичного ліцею з якісною освітою на базі однієї із шкіл громади – кінцева мета реформування старшої школи.
Що це дає?
- школярі 10-12 класів не будуть «розпорошуватися» по іншим сусіднім громадам
- баланс потужності і якості
- викладання за профілями
- здобувши знання у старшій профільній школі, учні матимуть кращу освіту, щоб згодом легко вступити до бажаного університету
- отриманий кейс знань дозволить успішно конкурувати з великими містами.
Отже, до 2024 року освітній галузі Кодимської територіальної громади потрібно виконати домашню роботу на місцях повизначенню закладу освіти – єдиного ліцею громади, що дасть змогу потрапити в обласну мережу ліцеїв.
Маємо не просто перейменувати заклади, а створити дійсно потужний концентрат освітніх послуг у громаді на базі початкової школи, школи-гімназії і визначити один потужний класичний ліцей.
Декілька годин цікавого спілкування пройшли непомітно.
Розширити горизонти знань і розумінь реформи, перейнятися духом справжнього новаторства, подивитися на процес навчання через призму кардинального оновлення якості за нормами нового освітнього законодавства – на це і багато чого іншого надихнуло присутніх спілкування із справжнім гуру освіти Олегом Фасолею, а також заступником начальника управління – начальником відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти в Одеській області Ольгою Думою - вона доєдналася до Освітнього форуму онлайн.